GoPro Hero3+ Silver kamera anmeldelse

GoPro Hero3+ Silver er et forbrukerorientert actionkamera, og er et lite kompromiss i forhold til de beste og nyeste modellene til GoPro. Videokvaliteten til GoPro Hero4 Black er mye bedre, men fargene til Hero3 er fortsatt gode. Hvitbalansen er overraskende god i de aller fleste forhold. Prisen er billigere enn de nyeste modellene, og gir deg fortsatt flotte videoer uansett hvor du befinner deg.

GoPro HERO3+ Silver Action kamera - Formula

GoPro Hero3 + Silver kameraet er ikke utstyrt med WiFi, som du blant annet kan finne integrert i Black-modellene. Du kan fortsatt montere dette senere hvis du ønsker. WiFi burde nesten vært påbudt på disse kameraene, da de gir deg full kontroll over kameraet, for eksempel via en smarttelefon. Ved å laste ned GoPro-appen vil du kunne se samme vinkler som kameraet selv. Du kan enkelt starte og stoppe opptaket, samt endre innstillingene. Du kan til og med se videoen med kun et par sekunder i forsinkelse. Det anbefales at du er forsiktig med bruk av WiFi, da batteritiden reduseres betraktelig. Ikke glem at kameraet er lite, samtidig som det kan lagre bilder i DSLR-kvalitet. GoPro anslår at batteriet til GoPro Hero3 + er på ca. 3 timer (1080p / 30 fps, uten WiFi). Vær også oppmerksom på at kameraet ikke skrur av WiFi automatisk når du stenger kameraet, med mindre du stenger det av selv. Batteritiden er ikke den beste, så det anbefales at du investerer i minst ett batteri ekstra. Det er noe komplisert å skifte batteriet ”on the go”, men ikke umulig. Batteriet finnes på kameraets bakre del, mens det ligger under kameraet på Black-modellene. På kameraets venstre side vil du kunne finne de klassiske utgangene, som Micro-HDMI, mini USB-porter og et MicroSD minnekortspor. Forskjellen mellom de mer avanserte modellene er at det ikke er mulig å bruke 3.5mm lydplugg, men det er mulig å bestille et adapter til mini USB-utgangen.

GoPro HERO3+ Silver Action kamera - Skate

Utstyr og tilbehør – Hero3+ Silver actionkamera

Som de andre high-end modellene kommer også dette GoPro kameraet utstyrt med et vanntett kabinett som mulighet for dykking helt ned til 40 meter. Hvis du ikke har beskyttelse til kameraet ditt for sand og vann anbefales det at du kjøper et beskyttende etui. Dette kommer til å forlenge kameraets levetid betraktelig, og vil også øke lydkvaliteten fra kameraets mikrofon. Denne modellen er både lettere og mindre enn eldre modeller, så det er viktig å huske at ikke alt av tilbehør fra tidligere modeller vil passe. GoPro Hero3 + Silver blir levert med standard fester (til hjelm blant annet). Kameraet står av seg selv, men hvis du ønsker et stativ bør du investere i dette. GoPro er den største leverandøren av actionkameraer, så det er overhodet ikke vanskelig å finne det tilbehøret du ønsker/trenger. Selv om GoPro Hero3 + Silver ikke har like mange egenskaper som Black-modellene vil du fortsatt kunne bruke 1080p /60 fps og 720p /120 fps.

GoPro HERO3+ Silver Action kamera - Pakkaus

Oppsummering – Hero3+ Silver actionkamera

Bra: Kameraet lar brukeren filme i premium kvalitet (1080p / 60fps), og det er designet for å passe det siste tilbehøret i GoPro-serien. GoPro Hero3 + Silver er også rundt 1200 kroner billigere enn GoPro Hero4 Black. Dårlig: Å spare 1200 kroner vil også bety at du må gjøre et kompromiss med tanke på videokvaliteten, spesielt under forhold med dårlig lys. Batteritiden kan være dårlig avhengig av hvilke funksjoner du bruker. Vær forberedt på å kjøpe MicroSD minnekort og annet tilbehør. Sammendrag: Hvis du liker GoPro og ønsker HD-video i god kvalitet med vidvinkel kan du spare rundt 1200 kr i stedet for å velge Hero4 Black. Som andre modeller selges vanntett cover også separat med Hero3 + Silver.

[product id=”144″]   GoPro HERO3+ Silver Action kamera - Laskettelu