GoPro Hero Kamera Anmeldelse

De siste årene har GoPro uten tvil hatt markedsandel i det øvre spekteret, som muligens har neglisjert entry-level kunder som har ønsket en billigere GoPro erfaring. Dette har de endret til en viss grad med GoPro Hero. Priset til kun $130 (ca. 980 NOK i skrivende stund) er det her snakk om en nedstrippet versjon av Hero3 White Edition, som er i stand til å filme i 1080p i 30fps og 720p i 60fps.

Det er ikke et stort “bang-for-the-buck” kamera, med funksjoner som er langt unna GoPro Hero4 Black og Silver-modellene, og til og med White-modellen som koster rundt 1500 NOK mer. Prisen på kameraet er likevel god med tanke på kameraet er vanntett og har god videokvalitet, og med et bredt utvalg av tilgjengelige fester. Hvis dette dekker alle dine behov er kameraet absolutt verdt pengene, spesielt hvis du er på jakt etter en billig måte å filme flerkameraopptak.
GoPro HERO Action kamera Edestä

Design og funksjoner

Ved første øyekast er Hero helt lik ut som andre GoPro-modeller, og veier 111 gram med sitt integrerte hus. Ja, i motsetning til andre Go-Pro kameraer er kamerahuset til Hero integrert permanent i kameraet og er ikke mulig å fjerne. Med sitt standard bakpanel er er huset vanntett ned til 40 meter, og det er en dør integrert i skjelettet som lar mer lyd nå den innebygde mikrofonen.

At du ikke kan trekke kameraet ut av huset kan by på noen få problemer. Hero kan ta mye juling, uten tvil, men skulle du være så uheldig å få en sprekk i huset har du et problem. Hvis du riper opp linseglasset har du et enda større problem.

Hero har et microSDHC-kortspor som støtter kort opp til 32GB, samt et Mini-USB spor. Så hva mangler? Hero mangler en port til Micro-HDMI og en Gopro-tilbehør port. Den siste lar deg spille av video direkte fra kameraet til en skjerm eller HDTV, som ikke er et stort tap.

GoPro HERO Action kamera AkkuSiden Hero mangler port til tilbehør er det ikke mulig å legge til WiFi, LCD eller et ekstra batteri med GoPro sin BackPac modul. Det vil si at det ingen måte å se på forhånd om vinkelen på kameraet er riktig, og det er ingen måte å forbedre kameraet batteritid på grunn av at batteriet er bygget inn (du kan slå det av via Mini-USB porten hvis det skulle være nødvendig). Denne porten støtter en ekstern mikrofon kabel slik som de andre modellene.

Det finnes heller ikke mange alternativer til filming. Oppløsningene som kameraet har er 1080p i 30fps og 720p i 60 fps. Du kan skyte film i 720p i 60fps med GoPro’s SuperView funksjon, som i utgangspunktet filmer video i 4:3 og strekker videoen digitalt slik at du får en høyere 16:9 video.Innstillingene i 720p modus har GoPro’s Auto Low Light funksjon, som gjør at videoen ikke blir for mørk når du filmer i svakt lys.

GoPro HERO Action kamera sivusta

Konklusjon

Medfølgende tilbehør holdes til et minimum med Hero på samme måte som kameraet selv har en del mangler. I esken vil du finne kameraet, en Mini-USB kabel for lading og overføringer, to klebende fester (en flat og en buet), en quick-release spenne for å bruke med festene og en låseplugg i gummi for å sikre quick-release spennen.

Til slutt, batterilevetiden til GoPro Hero er svært god, kameraet kan filme kontinuerlig i ca 2 timer og 30 minutter. En opplading tar rundt 2 timer. Kameraets QuikCapture funksjon lar deg slå på kameraet å starte opptaket kun med et trykk på opptaksknappen. Vær forsiktig med hvordan du lagrer kameraet, da det kan være lett og tilfeldig skru på kameraet i sekken eller bagen, som vil tappe batteriet. [product id=”160″]